Amerika.Nu är en oregelbundet uppdaterad webskrift som med en konservativ prägel kommenterar samtidens USA.


Tio senaste:

Valvaka 2008

Vådan av att avväpna laglydiga medborgare

Giuliani och Menino - mer som varandra än andra

Valvaka 2006: Kongressval, delstatsval, folkomröstningar

I Wal-Mart finns det sex Amerika

Djävulen bär Prada

Invånare och väljare i USA

Uppsagd i USA.

Kom. Hem. Nu.

Metros vulgära chefer väcker avsky

Om Amerika.NuKULTUR & NöJE

Brudar, bärs och brudar

2003-01-27

Två blonda tvillingar och två brottande skönheter. Adjöss "wasssup", hallå klassisk ölreklam för öldrickare!

Efter några av ölreklam som dominerats av humoristiska filmer från Budweiser och huvudsakligen misslyckade försök till liknande i sammanhanget sofistikerad humor från dess konkurrenter har Miller och Coors djärvt satsat på en beprövad men numera bespottad taktik för att nasa bärs: Brudar. Massor med brudar.

Coors var först ut på planen förra hösten med ett antal "spottar" som hade två blonda tvillingar - "tvillingarna" i folkmun - som genomgående tema. För säkerhets skull backades de upp av andra, mer lättklädda modeller: cheerleaders, bikiniklädda flickor i en jaccuzzi, snöbollskrigande flickor, en duschande flicka etc.

Millers svar dröjde, men när det kom så var det effektivt. Miller har en längre tid kört en kampanj på temat "Life is best told over a great tasting Miller Lite". Det var en smårolig kampanj men saknade udd. Ända tills två skönheter började argumentera över hurvida Miller Lite "tastes great" eller är "less filling". Blixtsnabbt övergår grälet till handgemäng och de två kvinnorna landar i poolen, där de sliter sönder varandras kläder...

Ähh, ja, just det, då klipper filmen till en bar där två unga män skrockar att det vore den perfekta ölreklamen, medan männens kvinnliga sällskap har svårt att tro sina öron.

Filmens slutsekvens visar hur de båda kombattanterna ramlar ner i våt cement där de fortsätter att brottas (i versionen som visas sent på kvällarna säger i stället den ena av dem "let's make out!").

Reklamsnutten har naturligtvis kritiserats. Till exempel lär en viss Laura Ries,"image guru", ha sagt:

"Every time I see it, I cringe. It's explicit. It's degrading. It has no real message, except: All men are idiots, and all they think about are girls mud-wrestling."

Och hennes poäng är..?

Du kan antingen fundera på det, eller så kan du se den ocensurerade fullängdsversionen.
Den här sidan är kanske inte vad du hade förväntat dig, men här är ett litet plåster på såren:
Amerika Nu Amerika Nu Amerika Nu

Amerika.Nu - USA utan ursäkter

Photos from the U.S.: Picture America